Construieste 4 Fraze In Care Subordonata Atributiva

Subordonata atributivă reprezintă o parte a propoziției care își stabilește funcția prin atribuirea de calități, proprietăți sau caracteristici unui cuvânt din propoziție. Aceasta poate fi introdusă prin pronume relative, conjuncții sau locuțiuni conjunctive, acest tip de frază fiind extrem de util în dezvoltarea limbajului și a exprimării noastre.

Astfel, iată cum poți construi 4 fraze care să conțină subordonate atributive:

1. Pisica, care îi plăcea să se joace cu o minge de lână, s-a ascuns sub pat.

În această propoziție, subordonata atributivă “care îi plăcea să se joace cu o minge de lână” își atribuie o calitate sau o trăsătură substantivului “pisica”.

2. Părinții mei, care sunt foarte iubitori și grijulii, mi-au cumpărat un câine.

În această propoziție, subordonata atributivă “care sunt foarte iubitori și grijulii” își atribuie o calitate sau o trăsătură substantivului “părinții mei”.

3. Fata care a câștigat concursul a fost foarte fericită și mândră.

În această propoziție, subordonata atributivă “care a câștigat concursul” își atribuie o calitate sau o trăsătură substantivului “fata”.

4. Cartea, pe care am citit-o într-o singură noapte, mi-a plăcut mult.

În această propoziție, subordonata atributivă “pe care am citit-o într-o singură noapte” își atribuie o calitate sau o trăsătură substantivului “cartea”.

În concluzie, subordonata atributivă este o parte importantă a propoziției, care ne ajută să precizăm mai multe detalii despre un anumit cuvânt din aceasta. Prin intermediul acestui tip de frază, putem dezvolta mai mult vocabularul și puterea de exprimare a limbajului nostru.